fbpx

Fantasie in het bedrijfsleven

Fantasie in het bedrijfsleven2020-10-09T10:46:11+00:00

Bedrijfsleven

Fantasie is krachtiger dan kennis, daar gelooft de Ambassadeur van de Fantasie in. Fantasie is namelijk ontwikkelen en groeien in complete vrijheid en met grenzenloze creativiteit. Innovatie is voor bedrijven onvermijdelijk en onmisbaar, maar innoveren kan niet vanuit het bekende. Als je alleen doet wat je weet, dan ga je op den duur op de automatische piloot, verdwijnt het initiatief en de oplossingsgerichtheid en gaan mensen meer fouten maken.

Vanuit het element van fantasie en creativiteit worden mensen en organisaties uitgedaagd om uit het normale denkpatroon te stappen en zaken van een andere kant te belichten. Dit levert waardevolle inzichten en handvatten op die op duurzame wijze toepasbaar zijn voor individuen en teams.

Inspiratie over bedrijfsleven

Het Verbeelding Quotiënt

Blog. Iedereen kent de begrippen IQ (intelligentie Quotiënt) en EQ (emotionele intelligentie). Grote kans dat je nog nooit van VQ gehoord hebt. VQ staat voor Verbeelding Quotiënt en geeft weer ...

We moeten spelen!

Wat een kind of een jong mens het liefste en van nature doet is spelen. In gesprek met Rob Martens, onderwijspsycholoog en motivatieonderzoeker. Hij publiceerde onlangs het boek ‘We moeten spelen’ Het boek is een vurig pleidooi om in ons onderwijs ruimte en tijd te scheppen voor de verwondering, het speelse en het onvoorspelbare.

Innovatie vraagt om vrijheid van denken

Verrassende inzichten van Paul Iske, hoogleraar Open Innovation & Business Venturing aan de School of Business and Economics van de Universiteit Maastricht. Hij houdt zich hier vooral bezig met diensteninnovatie en sociale innovatie, met als specialiteit ‘Combinatoric Innovation’. Paul is oprichter en Chief Failure Officer van het Instituut voor Briljante Mislukkingen, met als doel begrip te kweken voor de complexiteit van innovatie en ondernemen.

Als een idee niet absurd is, dan is er geen hoop. Einstein

Go to Top